عاجل
شبكة بحوث وتقارير ومعلومات

اخر المشاهدات
الأكثر مشاهدة
اهم الروابط

شبكة بحوث وتقارير ومعلومات

موقع يحتوى الكثير من ملخصات وبحوث وتقارير بجميع المجالات وكلها جاهزة للطباعة والنسخ … كما يحتوي محرك بحث يسهل عليك عملية إستخراج المعلومة بسهولة ويسر .




[ تعرٌف على ] تأمل ميتا

اقرأ ايضا

-
[ دليل الشارقة الامارات ] وادي الكنز لتجارة قطع غيار السيارات المستعملة ... الشارقة
- [ تأمين السعودية ] شركة نتالى
- [ مدارس السعودية ] مدارس مناهل التربية الابتدائيه الأهلية
- [ شركات طبية السعودية ] شركة النهدي الطبيه ... جدة
- [ وسطاء عقاريين السعودية ] محمد احمد صالح الزهراني ... الخضراء ... منطقة مكة المكرمة
- [ تعرٌف على ] متلازمة سوير–جيمس
- [ مؤسسات البحرين ] اسبانا لانشطة المتعلقة بخدمة و صيانة تجميل المواقع ... المنطقة الجنوبية
- [ دليل دبي الامارات ] صالون زهرة النهدة للرجال ... دبي
- [ دليل دبي الامارات ] ملكة خالد محمد لتجارة اللحوم الطازجة والمبرد ... دبي
- [ حكمــــــة ] عن الحسن قال : « كان أهل قرية قد وسع الله عز وجل عليهم في الرزق ، حتى جعلوا يستنجون بالخبز ، فبعث الله عز وجل عليهم الجوع حتى جعلوا يأكلون ما يقعدون »
- [ خذها قاعدة ] وأنا الغريب تعبت من صفتي. - محمود درويش
- [ تجميل صالونات الامارات ] صالون النضارة للسيدات
- [ مصطلحات طبية ] 5 استخدامات لدواء سبترين دى اس مضاد حيوي
- [ مقاولون السعودية ] مؤسسة بن عميرة للمقاولات
- [ تعرٌف على ] قابلية التحكم
آخر تحديث منذ 8 ساعة
19 مشاهدة

عناصر الموضوع

تم النشر اليوم 2024/06/15 | تأمل ميتا

ملاحظات

.
^ Bodhi (2005), pp. 90, 131, 134, passim; Gethin (1998), pp. 26, 30, passim [spelled as two words: “loving kindness”]; Harvey (2007), pp. 247-8 [spelled without a hyphen: “lovingkindness”]; Ñāṇamoli & Bodhi (2001), pp. 120, 374, 474, passim; Salzberg (1995), passim [without a hyphen]; Walshe (1995), p. 194. ^ أ ب Warder (2004), pp. 63, 94. ^ أ ب ت ث Rhys Davids & Stede (1921-25), p. 540, entry for “Mettā,” retrieved 2008-04-29 from “U. Chicago” at http://dsal.uchicago.edu/cgi-bin/philologic/getobject.pl?c.3:1:177.pali نسخة محفوظة 7 يوليو 2012 at Archive.is. ^ أ ب ت ث ج Monier Williams, 1964, p. 834, entry for “Maitrī,” retrieved 2008-04-29 from “U. Cologne” at http://www.sanskrit-lexicon.uni-koeln.de/cgi-bin/serveimg.pl?file=/scans/MWScan/MWScanjpg/mw0834-meSUraNa.jpg. نسخة محفوظة 25 يناير 2021 على موقع واي باك مشين. ^ أ ب Kamalashila (1996). ^ Richard Gombrich (1988, reprinted 2002), Theravada Buddhism: A Social History from Ancient Benares to Modern Colombo. Routledge: London. ISBN 0-415-07585-8. ^ Regarding the cultivation of loving kindness towards oneself, this is not specifically recommended by غوتاما بودا in the pertinent canonical discourses but is inferred in the commentarial literature from other discourses. ^ Trungpa (1993), p. 220, “Glossary” entry: “maitri bhavana: The practice of maitri, or loving-kindness. Tonglen practice is also referred to as maitri practice, or maitri bhavana….” ^ Matthieu Ricard’s 2cd set “Happiness” ^ See, e.g. MN 7.12, Snp 1.8/Khp 9: , . نسخة محفوظة 13 مايو 2017 على موقع واي باك مشين. ^ Salzberg (1995). ^ Ricard, a Tibetan Buddhist monk who has spent thousands of hours cultivating loving-kindness and compassion, has advised that a person has unconditional love and care for someone that he or she has no trouble at all doing this for, such as, perhaps, a child, and then that he or she cultivates, encourages that feeling of unconditional well-wishing and happiness. Ricard gives a talk on his practice, available on Youtube here: http://www.youtube.com/watch?v=iZwnXj0Ck1k. نسخة محفوظة 2020-05-25 على موقع واي باك مشين. ^ Buddhaghosa & Ñāṇamoli (trans.) (1999), pp. 288-306. ^ Centuries before the Visuddhimagga’s famous instructions for the practice of loving-kindness, Upatissa’s Vimuttimagga provided a similar though less detailed framework:
Thus after the yogin has clearly understood the way of destroying hatred, has identified friends, indifferent ones and enemies with himself, and acquired facility in the practice, he (or she) should gradually arouse the thought of loving-kindness and develop it for various bhikkhus in (his) dwelling-place…. After that he (or she) should develop (loving-kindness for beings) in one direction…. Thus he spreads loving-kindness towards all beings of the four directions, above, below…. (Upatissa et al., 1995, p. 187.)
Interestingly, however, the aforementioned method is not the first one described by Upatissa. Instead, in a manner reminiscent of the Karaniya Metta Sutta (see below), Upatissa starts his description of the practice of loving-kindness with the following:
Q. What is loving-kindness? What is the practising of it?…
A. As parents, on seeing their dear and only child, so one arouses thoughts of loving-kindness and benevolence towards that child, so one arouses thoughts of loving-kindness and benevolence towards all beings. Thus is loving-kindness to be known. The undisturbed dwelling of the mind in this practice is called the practising of it…. (Upatissa et al., 1995, p. 181.) ^ In the Visuddhimagga, Ch. IX, vv. 8-10 (Buddhaghosa & Ñāṇamoli (1999), pp. 289-90), Buddhaghoṣa identifies three sources in the Tipiṭaka for the practice of loving-kindness (the ‘Khuddaka Nikāya’s Sutta Nipata 145, the Khuddaka Nikāya’s Paṭisambhidā-magga ii.30, and the Abhidhamma’s Vibhaṇga 272). In none of these texts is cultivating loving-kindness towards oneself mentioned. However, Buddhaghoṣa states that the Tipiṭaka references to loving-kindness are for the purpose of meditative absorption (such as jhāna practices); whereas cultivating loving-kindness towards oneself is instead practiced as “an example” for cultivating loving-kindness towards another. That is, one first cultivates loving-kindness towards oneself in order to seed loving-kindness that is subsequently extended towards others. Buddhaghoṣa bases this latter approach on the following statement by the Buddha in the canonical Samyutta Nikāya i.75 (also in the Khuddaka Nikāya’s Udāna 47):
Searching all directions
with one’s awareness,
one finds no one dearer
than oneself.
In the same way, others
are fiercely dear to themselves.
So one should not hurt others
if one loves oneself. (Thanissaro, 1994) ^ Vsm. IX.11, clearly identifies that after developing lovingkindness towards one’s self, one should cultivate it towards a “benefactor” (to use Sharon Salzberg’s term), that is, one who “inspire[s] love and endearment, … respect and reverence.” Only after such a benefactor should one cultivate lovingkindness towards a “very dearly loved friend” (Vsm. IX.12). However, in Vsm. IX.40, the benefactor and dear friend appears to be combined when it states:
… [One] should break down the barriers by practicing lovingkindness over and over again, accomplishing mental impartiality towards the four persons, that is to say, himself, the dear person, the neutral person and the hostile person. (Buddhaghosa & Ñāṇamoli, 1999, p. 299.) ^ In the Pāli canon, a classic example of extending loving-kindness and compassion (Pāli: karuṇā) to “difficult persons” can be found in the Parable of the Saw sutta (MN 21), where the Buddha provides the following instruction:
Monks, even if bandits were to sever you savagely limb by limb with a two-handled saw, he who gave rise to a mind of hate toward them would not be carrying out my teaching. Herein, monks, one should train thus that the mind “will remain unaffected, and we shall utter no bitter words; (one) shall abide compassionate for their welfare, with a mind of loving-kindness, never in a mood of hate. (One) shall abide pervading them with a mind imbued with loving-kindness; and starting with them, (one) shall abide pervading the all-encompassing world with a mind imbued with loving-kindness, abundant, exalted, immeasurable, without hostility, and without ill will.” This is how (one) should train, monks. (Bodhi, 2005, pp. 278-79.)
(Excerpts from this sutta are also available on-line at Buddharakkhita, 2006, and Thanissaro, 1997a.) نسخة محفوظة 10 أغسطس 2017 على موقع واي باك مشين. ^ Vsm. IX.40-43. According to the Visuddhimagga, after one is able to generate lovingkindness towards each of these persons with equal concern for each person’s welfare, one is said to have “broken down the barriers” and is capable of entering deep absorptive states. ^ As Matthieu Ricard has said someone who escapes from prison but who’s friends are left behind is not happy, and one who has food while his friends have none is not happy, and as for the happiness of oneself and others, “Well, they’re the same.” ^ Vsm. IX.44. See, also, e.g., Kamalashila (1996), p. 25-26.

الأساليب الأساسية

عادة ما تتم التوصية بممارسة تأمل ميتا لأتباع بوذا في شريعة بالي التي يبلغ عمرها 2500 عام. وهذه الشريعة تنصح بشكل عام بنشر تأمل ميتا في كل اتجاه من الاتجاهات الستة، إلى كل الكائنات كائنة ما كانت. وتوجد مجموعة مختلفة من الإرشادات العملية، التي لا تزال تُستخدم على نطاق واسع اليوم، في مذهب مسار الكمال (Visuddhimagga). علاوة على ذلك، تم تعميم الاختلافات في هذه الممارسة التقليدية بواسطة المعلمين المعاصرين وتطبيقها في البيئات البحثية الحديثة. إرشادات مذهب مسار الكمال
إن الإرشادات المعاصرة لترسيخ الحنان الناشئ عن الحب – مثل تلك الموجودة في أعمال شارون سالزبيرغ ووكامالاشيلا الخاص بمجتمع تريراتنا البوذي وماتيو ريكارد – عادة ما تقوم جزئيًا على طريقة توجد في النص التفسيري الخاص بـ بودهغوسا (Buddhaghosa) في القرن الخامس الخاص في بالي، المسار إلى الكمال (Pali:Visuddhimagga)، الفصل التاسع.
ويُعرف هذا النهج التقليدي على نطاق واسع بتحديد المراحل المتعاقبة من التأمل التي يقوم خلالها المرء بترسيخ الحنان الناشئ عن الحب بشكل تدريجي نحو: بوذا يرسل الحب لجميع الكائنات.
النفس
صديق جيد
شخص «محايد»
شخص صعب المراس
كل الشخصيات الأربع السابقة متساوون
وبالتالي تدريجيًا كل الكون

شرح مبسط

تأمل ميتا maitrī ((بالسنسكريتية: मैत्री)‏) هي الحنان الناشئ عن الحب[1][2] والمودة [3][4][5] والنزعة إلى الخير [2][4] والوئام [3] والصداقة[4] وحسن النية[4] والطيبة[3][6] والوحدة الذهنية الوثيقة (نفس الموجة الذهنية)[4] والاهتمام الفعال بالآخرين.[3] وهي واحدة من سمات الكمال (pāramī) العشر في مدارس ثيرافادا من المدارس البوذية، وأولى الحالات السامية الأربع (Brahmavihāras). هذا هو الحب دون تشبث (upādāna).



شاركنا تقييمك




اقرأ ايضا

- [ وسطاء عقاريين السعودية ] رغد محمد عبدالله العمري ... الدمام ... المنطقة الشرقية
- [ صيانة و خدمات المباني قطر ] مؤسسة التطور للتجارة والخدمات
- [ وسطاء عقاريين السعودية ] أمل سلطان ناهس الدلبحي ... الرياض ... منطقة الرياض
- [ تعرٌف على ] برج الظلام 3: الأراضي اليباب (رواية)
- [ خذها قاعدة ] وحدك تعتقد ان التاريخ جالس مثل ملائكة الخير والشر على جانبينا ليسجل انتصاراتنا الصغيرة والمجهولة او كبواتنا وسقوطنا المفاجىء نحو الاسفل ولكن التاريخ لم يعد يكتب شيئا انه يمحو فقط. - احلام مستغانمي
- [ مؤسسات البحرين ] الصنوبرية لبيع اللحوم الطازجة ... المنطقة الشمالية
- [ تعرٌف على ] كاكوديل
- [ متاجر السعودية ] حناء روز ... ينبع ... منطقة المدينة المنورة
- [ شركات تكنولوجيا المعلومات قطر ] الغزال لتكنولوجيا المعلومات ... الدوحة
- [ وسطاء عقاريين السعودية ] نشمي عوض عويهان الحربي ... المدينه المنوره ... منطقة المدينة المنورة
- [ دليل أبوظبي الامارات ] واحة الصحراء لتجارة مواد البناء ذ م م ... أبوظبي
- [ مطاعم الامارات ] مطعم كلاسيك ... دبي
- [ وسطاء عقاريين السعودية ] نجوى يوسف قاسم غداف ... المدينه المنوره ... منطقة المدينة المنورة
- [ مطاعم الامارات ] دجاج تكساس ... دبي
- [ مؤسسات البحرين ] مركز هاله للخضروات والفواكه ... منامة
 
شاركنا رأيك بالموضوع
التعليقات

لم يعلق احد حتى الآن .. كن اول من يعلق بالضغط هنا

أقسام شبكة بحوث وتقارير ومعلومات دليل خدمات البحرين و عملت لخدمة الزائر ليسهل عليه تصفح الموقع بسلاسة وأخذ المعلومات تصفح هذا الموضوع [ مؤسسات البحرين ] مركز هاله للخضروات والفواكه … منامة ويمكنك مراسلتنا في حال الملاحظات او التعديل او الإضافة او طلب حذف الموضوع ...آخر تعديل اليوم 2024/06/15




تواصل معنا